Monday, June 8, 2009

Where have i been seminggu ini kan.xda updates ye.Ya.i pegy balik kampung to attend wedding relative kat sane.Then headed to Sitiawan, Manjung, Perak.Which is my kampung.Kebetulan atuk, wan, n adik ayah serta anak2nye ade.So we planned untuk ke Pangkor hari ahad tu.Penat kot!Sebab sabtu baru smpai Ipoh then Ahad g Pangkor then ahad tu jugak balik.aduyaii.Demi anak kesayangannye ini mom n dad bawak jugak ke Pangkor.Bukan ape, lame xkesane oke.nk tau jugak ape yg dah berubah kan..

Me n anis, my sister
*****


Kalau anda nak ke Pangkor, anda harus menaiki jeti yang terletak di Lumut.Bandar yang telah diiktiraf sebagai bandar perlnacongan dan marin ini sudah dilengkapi dengan pelbagai kemudahan seperti tempat letak kereta bertingkat, gerai2 jualan, tandas2 awam, water front yg cantik dan sebagainya.

Untuk ke Pulau Pangkor, anda harus menaiki feri dengan tambang RM10 untuk dewasa dan tambang ini adalah untuk 2 hala.Feri seawal jam 7 pagi sedia membawa nada ke Pulau.


Anda boleh memilih untuk dudk dan tidur di dalam bot (sekiranya anda mabuk laut) atau terasa nak emnikmati keindahan Lumut dan Pangkor bolehla berdiri di atas feri dan bolehlah snap2 gambar kan.Macam ape yg saye buat ni ;)
Oke dlm gambar di bawah anda dpt lihat perkampungan nelayan kan?Feri ini akan berhenti di jeti pertama untuk kemudahan penduduk kampung Pulau Pangkor.Atau anda boleh trun di jeti utama yg lebih memudahkan anda untuk ambil teksi untuk ke spot berkelah yg cun atau hotel2 yg anda sewa.

Kami sekeluarga memilih Pantai Teluk Nipah untuk berkelah.ekceli, Pulau Pangkor dah kotor la skrg.busuk!air die memang cantik.tapi xsesuai untukmandi.ombak besar dan berpusar.memang bahaya!


Oke pix di bawah adalah my sisters n kazen nk pegy snorkeling di Pulau Giam.Ombak kuat so, the boat perlu ditolak dari pantai ke laut oleh jejaka2 kacak xseberapa di bawah.eceh teras cm VIP la kan.

1.Mula2 susun2 tmpt duduk kasi stabil

2.Oke sedia sblm die tolak

3.Oke tolakkkkk!!!

daddy, zati, mama, saye! dalam pix ini.pegy snorkeling pon tade pape.air keruh.maybe ombak besar mase tuh.yg pasti xleh lawan Pulau Manukan lah.ohh rindunya manukan.

*****

Demikianlah percutian kami di sana.eheh.Lepas tu, odw balik ikut jalan Batang berjuntai then lalu dekat Sg Besar.Haji Dorani ni.then aderla kapal2 nelayan.Kat sini hot spot nk bli ikan fresh.nyum3.So i letakla pix taken kat saner...
Masuk ke dalam sikit kat Haji Dorani tu adela tempat best skit.adela chalet to stay.tpt perlancongan la kirenye..

Kata ayah "YB Kamarudin sedang melawat tapak bersama PA nya, En Khalil dan aku? setiausahanya.hahaha"

I cm suke lak dgn pix yg i amek.Oh i tade SLR ke ape ke..KODAK udah.hahahahah


with love,

cidot cumel ;)


4 comments:

  1. waa..bestnye..dari dulu lg tringin nak pegi pulau pangkor..bila la ada pluang sampai sana

    ReplyDelete
  2. rasa mau buah tgn dari sana.
    rasa mau.
    rasa mau.
    rasa mau.
    *muka kesian*

    ReplyDelete
  3. ehehe..last skali akak gi pangkor masa kecik2..tadika kot..dh lawa ek..

    ReplyDelete
  4. geo life:pegila..tambang murah.chalet mura..it just xsepuas pegi pulau redang ke, kapas ke ;)


    topex:kesiannye dieee;p.oke oke..akak bwk buah epal yg letak kat tangan.hakhakhakah.akak xbeli pape la dik ;P


    kak kdee: lawa tapi bushukkk

    ReplyDelete