Saturday, December 12, 2009

Lagu MRSM

Wahai putera-puteri bangsaku
Ayuh segera menuju
Mengikut gerak langkah maju
Bersatu mencari ilmu

Di zaman sains dan teknologi
Negara perlukan jasamu
Janganlah rasa malas lagi
Bersama memegang teraju

Di Maktab Rendah Sains MARA
Tuntut ilmu jangan jemu
Ikrar taat setia pada guru
Berdisplin selalu

Hari ini hari mulanya
Hari esok berjaya
Lengkapkan segala yang ada
Ke kuliah kita segera

every single words of this song remind me of the memories that I could never ever forget

9 comments:

lokman.keme said...

memang betol kak cdot..
memori secondary school kat mrsm mmg lekat terpahat, slalu akan rindu n teringat oh oh

Siti Nursyahidah Mohamad Khalil said...

lepas teringat senyum2 tgk gamba.kenang2.huu.best kan..lokman mrsm mane dlu? :))

lokman.keme said...

sy mrsm kuala krai
2002-2006 :)

T.G said...

ke kuliah kita segera...kt u pun kita nyanyi lg kan lgu ni dodot.sebab kte slalu lmbt masuk klas..haha...

Siti Nursyahidah Mohamad Khalil said...

lokman:Laa yeke..patutla genius semacam :)

TG:tau xpe.hari2nak g ftsm nyanyi lagu ni

yatie said...

sy mrsm jeli..mmg pon..kenangan pling indah mase blaja kat mrsm tu..hehe..rase mcm nk blaja kat sne blik je..haha

Nur Azma said...

Sy ex MRSM tumpat .. bukak around 2010. sy first batch SPM .. so agak rindu la ngan lagu ni .. haha ..
excited bila eja MARA .. haha .. miss the moments in mrsm .. huhu ...

Nur Azma said...

sy ex mrsm tumpat 2011-2012
bru buka 2010 .. first batch untuk SPM mrsm tu /... agak miss ,, hahah ... excited bila part ngeja MARA tu ... rindunya nk blajar kat sana smula ... huhuk

Siti Nursyahidah Mohamad Khalil said...

Nur Azma : Kan. Sesiapa pun tak mungkin xrindu maktab memasing :)