Sunday, November 1, 2009

Play Pause and Stop

Saat-saat self esteem ini low, berjumpa Allah s.w.t memanglah perkara terpintar yang harus dibuat. Selain itu, melayan-layan lagu2 bersemangat macam listen from Beyonce or maybe The Climb from miley memang sangat seronok.Naik semangat 2, 3 level :)..Bercakap pasal level teringat pesanan seorang senior UPSM yang paling direspect,Abg Hadi.Klau bersabar, naik 1 level katanya.Thanks thanks thanks Abg Hadi :)..

Im not sure siapa read this blog.Others than 126 followers, I yakin ada sesetengah silent readers yang I rasa tugasnya mengintip setiap perjalanan kisah hidup I.Thanks dearest stalkers.Kalian buat hidup saya lebih sempurna.Tafsirlah sesuka hati yang kalian mahu.Sebarkanlah sebanyak mana berita yang kalian inginkan.Dan ingat juga Allah menilai akan setiap tindak tanduk kalian.Eh benar,I juga tidak sempurna dan hina di sisiNya, namun sebaik-baik penilai adalah Allah s.w.t..Apa yang terjadi, biarlah salah di mata-mata manusia (kerana manusia hanya tahu menilai dan mengkritik) yang penting benar dan tulus ikhlasnya hanya Allah yang tahu.

Readers yang I sayang,

Kadang-kadang kita leka dengan hidup yang surface nya Ya Allah indah tak terkata.Kadang-kadang anda jatuh ke lurah yang paling dalam sehingga bilamana anda menjerit sekuat hati sekalipun tiada siapa yang mendengar.Dua situasi ini, di kala susah mahupun senang sentiasa ingat bahawa kehidupan yang dipinjamkan ini milik siapa?Yes, milik Allah.Apalagi yang harus anda lakukan andai Allah sja tempat terbaik untuk kita rujuk.TAPI, readers sekalian apa yang paling saya gusar adalah bila Allah menguji kalian dengan pertolongan tanpa putus.Sehingga anda berasa selesa teramat sangat dan merasakan Allah meredhai setiap perbuatan kalian, I bimbang kalau-kalau itu hanya ujian dari Allah tapi u tidak sedar akan ujian itu.Maka sahabat, jangan mudah berasa selesa dengan apa jua keadaan yang anda hadapi.Beringatlah setiap masa.

***

Ketika ini I sangat bersyukur akan sokongan tanpa henti emak dan ayah.Yang salah ditegur, diperbetulkan dan nasihat tanpa henti diberikan.Setiap ibu bapa punya cara tersendiri dalam memberi didikan terbaik kepada anak-anak.Jangan pernah menyatakan bahawa didikan si polan si polan tidak bagus tidak baik kerana kita juga belum tentu tahu sejauh mana betulnya cara didikan kita kepada anak-anak satu hari nanti.

Naw, Nini, I rindu amat pada you both.Be strong dlm hidup kita yang punya cabaran tersendiri.
Shu, my sayangness, lekas-lekas baik demam campak k:)
To those yang the names i x mention jgn berkecil hati.Ingatan I pada kalian semua tidak pernah berbelah bagi.And to you too my sweet readers, Extra love dari I untuk anda semua.Take care :)


***


Semalam kan,

Tiba-tiba terasa macam eh! kat Malaysia ke ni? 2, 3 pasaraya besar2 I masuk satu pun takda kentang goreng bertanda halal Jakim.Eh ada.ada..tanda halal tulisan jawi dalam bulatan putih.Tengok nama kilang sekejap kat belakang.Kilang Malaysia.hmm..kempunan I semalam nak makan kentang goreng.Takda satu pun yang dijamin halal.haish~~

~~~



2 comments:

  1. hey u~

    true enuf, hidup ini sentiasa ada pasang surutnya, saat bahagia dan juga saat2 duka...tapi DIA sentiasa ada untuk kita, apa yang mampu kita buat hanya berdoa kita mampu hadapi semua dugaan ini. InsyaAllah.

    i miss u too darling..
    byk tangungjawab yg perlu digalas kadang2 buat kita tak menang tangan tapi yg pasti, dalam hati ada ruangan utk kamu and nawfal utk i rindu selalu

    :)

    be strong and take care !

    ReplyDelete